1. HAFTA
Bu hafta bir dönem boyunca işlenecek dersin izlencesi anlatıldı ve ilk ödevimize dair bilgiler verildi.
Öğretici İçerikler
Bana göre ilk hafta ders hocasının anlattığı tüm içerikler öğreticiydi.
Katıldıklarım
Dersin önceden yapılandırılması gerektiğine katılıyorum.
Katılmadıklarım
Bu ders kapsamında katılmadığım bir şey olduğunu söyleyemem ancak, biraz gözümüzü korkutan bir ders oldu diyebilirim.
İlginç Bulduklarım
Bu hafta yapacağımız ödevi dersin hocası anlatırken geçmiş dönemlerde yapılan çalışmalardan örnekler gösterdi. Bu paylaşım sırasında teknolojiden fazlaca uzak kaldığımı fark ettim.
Öz Değerlendirme Formu
1-
Bu ödevi hazırlarken çoktan unuttuğumu sandığım
bilgilerimin hâlâ zihnimde sağlam temellerle yer tuttuğunu gördüm. Ben Eğitim
Fakültesi mezunu olmama rağmen bir kamu kurumunda çalışıyorum ve fakültede
öğrendiğim şeyleri pek kullanmıyorum. Ancak bu proje ile hafızamın kuvvetli
olduğunu görmüş oldum.
2-
Hazırlamış olduğumuz bu ödev bana teknolojik gelişmelerin
biraz gerinde kaldığımı gösterdi bana. Hazırlama süreci biraz zorlayıcı oldu
açıkçası. Ancak ödev bitince kendimi büyük bir iş başarmış gibi mutlu
hissettim.
3-
Bu ödevi yeniden tasarlasaydım daha profesyonel bir
video çekerdim. Ders anlatım videosu şeklinde.
1
00:00:00,000 --> 00:00:02,000
Merhaba ben Gülnaz Deveci
2
00:00:02,000 --> 00:00:07,000
Bugün sizlere eğitimin tanımı, geleneksel ve çağdaş
eğitim arasındaki farklar,
3
00:00:08,458 --> 00:00:18,000
Eğitimin amacı, Öğretmen yetiştirirken verimin
artması için yapılması gereken
şeyler hakkında minik bir sunum hazırladım.
4
00:00:19,333 --> 00:00:20,083
Eğitimin tanımıyla başlayalım.
5
00:00:20,333 --> 00:00:25,000
Eğitim, bir insanın duygusal, bedensel, ve zihinsel
olarak
sahip olduğu yeteneklerinin,
6
00:00:25,000 --> 00:00:30,000
belirlenen amaçlar doğrultusunda geliştirilmesidir.
7
00:00:30,000 --> 00:00:35,000
Diğer bir deyişle bireyin içinde bulunduğu topluma
ayak uydurması,
8
00:00:35,000 --> 00:00:39,000
davranışlarında istendik yönde değişme ve gelişme
sağlanmasıdır.
9
00:00:39,000 --> 00:00:43,000
Geleneksel ile çağdaş eğitim arasındaki farklar ise,
10
00:00:43,000 --> 00:00:49,000
Geleneksel eğitim programı merkeze alır, bireysel
farklılıkları
önemsemez.
11
00:00:49,000 --> 00:00:53,000
Otoriteye itaat eden ve
bilgiyi olduğu gibi alan bireyler yetiştirir.
12
00:00:53,000 --> 00:00:58,000
Öğrenciyi sadece bilişsel yönden geliştirir.
13
00:00:58,000 --> 00:01:01,042
Çağdaş eğitim ise bireyi merkeze alır.
14
00:01:01,833 --> 00:01:06,208
Bireysel farklılıkları önemse.
Araştıran, sorgulayan bilgiyi oluşturan bireyler
yetiştirir.
15
00:01:06,375 --> 00:001:09,000
Öğrenciyi bir bütün olarak geliştirir.
16
00:01:09,833 --> 00:01:14,250
Eğitim ve Öğrenme arasındaki benzerlik ve
Farklara gelecek olursak,
17
00:01:14,292 --> 00:01:18,917
Eğitim , bireyin davranışlarında
kendi yaşantısı yoluyla
18
00:01:18,417 --> 00:01:23,375
Kasıtlı olarak ve istendik yönde davranış
geliştirme sürecidir.
19
00:01:23,042 --> 00:01:25,625
Yani eğitim bir süreçtir.
20
00:01:25,708 --> 00:01:30,875
Öğrenme ise bilginin kazanılması ve kalıcı hale
getirilmesidir.
21
00:01:30,875 --> 00:01:32,167
Eğitim planlı bir faaliyettir.
22
00:01:32,708 --> 00:01:36,500
Öğrenme ise planlı ve plansız olarak
gerçekleştirilebilir.
23
00:01:36,667 --> 00:01:39,917
İnsan her an öğrenme eylemi ile karşı karşıyadır.
24
00:01:39,920 --> 00:01:41,500
Eğitimin amacı
25
00:01:41,792 --> 00:01:47,750
Kendisiyle ve çevresi ile barışık
Girdiği ortamı aydınlatan
26
00:01:47,780 --> 00:01:52,417
Sevilen, mutlu yeteneklerinin farkında olan
27
00:01:52,708 --> 00:01:54,167
Ne istediğini bilen bireyler yetiştirmektir.
28
00:01:54,500 --> 00:01:59,333
Eğitim hakkında başkalarının yanlış
bildiğine inandığım şeyler,
29
00:01:59,458 --> 00:02:04,333
Çocuklara erken yaşlarda okul ve
öğretmen korkusu öğretiliyor.
30
00:02:04,250 --> 00:02:07,417
Oysa korkunun hakim olduğu bir ruhta
31
00:02:07,583 --> 00:02:09,292
akıl pek barınmaz. Bilgi üretilmez.
32
00:02:09,298 --> 00:02:14,917
Okulun korkulacak değil,
eğlenilecek bir yer olduğu öğretilmeli çocuğa.
33
00:02:14,958 --> 00:02:16,458
Çocuk eğlendiği bir ortamda
34
00:02:16,958 --> 00:02:20,125
daha rahat öğrenir, çevresi ile etkileşimde bulunur.
35
00:02:20,210 --> 00:02:24,833
Öğretmen eğitiminde verimin arttırılması için,
36
00:02:24,903 --> 00:02:29,625
Bana göre eğitim fakülteleri dışında eğitim
gören bireylere
37
00:02:29,690 --> 00:02:32,375
pedagojik formasyon verilmesi gibi
38
00:02:32,958 --> 00:02:35,833
kestirme çözümlerden uzak durulmalı.
39
00:02:35,942 --> 00:02:39,250
Öğretmenleri eğitim fakülteleri yetiştirmeli.
40
00:02:39,392 --> 00:02:42,500
Öte yandan alan bilgisi derslerinin öğretiminde
41
00:02:42,875 --> 0:02:46,042
Fen Edebiyat Fakülteleri ile yarışılmamalı
42
00:02:46,167 --> 00:02:50,000
Derslerin hangi kapsamda
verileceği iyi araştırılmalıdır.
43
00:02:50,392 --> 00:02:53,083
Son olarak MEB ile
44
00:02:53,200 --> 00:03:00,375
Üniversiteler arasında bağ kopuk
olmamalı öğretmenlere verilen meslek
içi eğitimlerde
46
00:03:00,583 --> 00:03:04,958
Üniversitelerden faydalanılmalıdır.
47
00:03:04,990 --> 00:03:05,792
Teşekkür ediyorum.
Yorumlar
Yorum Gönder