1. HAFTA

  


  Bu hafta bir dönem boyunca işlenecek dersin izlencesi anlatıldı ve ilk ödevimize dair bilgiler verildi.

Öğretici İçerikler

Bana göre ilk hafta ders hocasının anlattığı tüm içerikler öğreticiydi.

Katıldıklarım

Dersin önceden yapılandırılması gerektiğine katılıyorum.

Katılmadıklarım

Bu ders kapsamında katılmadığım bir şey olduğunu söyleyemem ancak, biraz gözümüzü korkutan bir ders oldu diyebilirim.

İlginç Bulduklarım

Bu hafta yapacağımız ödevi  dersin hocası anlatırken geçmiş dönemlerde yapılan çalışmalardan örnekler gösterdi. Bu paylaşım sırasında teknolojiden fazlaca uzak kaldığımı fark ettim.



https://youtu.be/297BcDLCsDk


Öz Değerlendirme Formu

1-     Bu ödevi hazırlarken çoktan unuttuğumu sandığım bilgilerimin hâlâ zihnimde sağlam temellerle yer tuttuğunu gördüm. Ben Eğitim Fakültesi mezunu olmama rağmen bir kamu kurumunda çalışıyorum ve fakültede öğrendiğim şeyleri pek kullanmıyorum. Ancak bu proje ile hafızamın kuvvetli olduğunu görmüş oldum.

 

 

 

2-     Hazırlamış olduğumuz bu ödev bana teknolojik gelişmelerin biraz gerinde kaldığımı gösterdi bana. Hazırlama süreci biraz zorlayıcı oldu açıkçası. Ancak ödev bitince kendimi büyük bir iş başarmış gibi mutlu hissettim.

 

 

3-     Bu ödevi yeniden tasarlasaydım daha profesyonel bir video çekerdim. Ders anlatım videosu şeklinde.

1

00:00:00,000 --> 00:00:02,000

Merhaba ben Gülnaz Deveci

 

2

00:00:02,000 --> 00:00:07,000

Bugün sizlere eğitimin tanımı, geleneksel ve çağdaş

eğitim arasındaki farklar,

 

3

00:00:08,458 --> 00:00:18,000

Eğitimin amacı, Öğretmen yetiştirirken verimin

artması için yapılması gereken

şeyler hakkında minik bir sunum hazırladım.

 

4

00:00:19,333 --> 00:00:20,083

Eğitimin tanımıyla başlayalım.

 

5

00:00:20,333 --> 00:00:25,000

Eğitim, bir insanın duygusal, bedensel, ve zihinsel olarak

sahip olduğu yeteneklerinin,

 

6

00:00:25,000 --> 00:00:30,000

belirlenen amaçlar doğrultusunda geliştirilmesidir.

 

7

00:00:30,000 --> 00:00:35,000

Diğer bir deyişle bireyin içinde bulunduğu topluma

ayak uydurması,

 

8

00:00:35,000 --> 00:00:39,000

davranışlarında istendik yönde değişme ve gelişme sağlanmasıdır.

 

9

00:00:39,000 --> 00:00:43,000

Geleneksel ile çağdaş eğitim arasındaki farklar ise,

 

10

00:00:43,000 --> 00:00:49,000

Geleneksel eğitim programı merkeze alır, bireysel farklılıkları

önemsemez.

 

11

00:00:49,000 --> 00:00:53,000

Otoriteye itaat eden ve

bilgiyi olduğu gibi alan bireyler yetiştirir.

 

12

00:00:53,000 --> 00:00:58,000

Öğrenciyi sadece bilişsel yönden geliştirir.

 

13

00:00:58,000 --> 00:01:01,042

Çağdaş eğitim ise bireyi merkeze alır.

 

14

00:01:01,833 --> 00:01:06,208

Bireysel farklılıkları önemse.

Araştıran, sorgulayan bilgiyi oluşturan bireyler yetiştirir.

 

15

00:01:06,375 --> 00:001:09,000

Öğrenciyi bir bütün olarak geliştirir.

 

16

00:01:09,833 --> 00:01:14,250

Eğitim ve Öğrenme arasındaki benzerlik ve

Farklara gelecek olursak,

 

17

00:01:14,292 --> 00:01:18,917

Eğitim , bireyin davranışlarında

kendi yaşantısı yoluyla

 

18

00:01:18,417 --> 00:01:23,375

Kasıtlı olarak ve istendik yönde davranış

geliştirme sürecidir.

 

19

00:01:23,042 --> 00:01:25,625

Yani eğitim bir süreçtir.

 

20

00:01:25,708 --> 00:01:30,875

Öğrenme ise bilginin kazanılması ve kalıcı hale getirilmesidir.

 

21

00:01:30,875 --> 00:01:32,167

Eğitim planlı bir faaliyettir.

 

22

00:01:32,708 --> 00:01:36,500

Öğrenme ise planlı ve plansız olarak gerçekleştirilebilir.

 

 

23

00:01:36,667 --> 00:01:39,917

İnsan her an öğrenme eylemi ile karşı karşıyadır.

 

24

00:01:39,920 --> 00:01:41,500

Eğitimin amacı

 

25

00:01:41,792 --> 00:01:47,750

Kendisiyle ve çevresi ile barışık

Girdiği ortamı aydınlatan

 

26

00:01:47,780 --> 00:01:52,417

Sevilen, mutlu yeteneklerinin farkında olan

 

27

00:01:52,708 --> 00:01:54,167

Ne istediğini bilen bireyler yetiştirmektir.

 

28

00:01:54,500 --> 00:01:59,333

Eğitim hakkında başkalarının yanlış

bildiğine inandığım şeyler,

 

29

00:01:59,458 --> 00:02:04,333

Çocuklara erken yaşlarda okul ve

öğretmen korkusu öğretiliyor.

 

30

00:02:04,250 --> 00:02:07,417

Oysa korkunun hakim olduğu bir ruhta

 

31

00:02:07,583 --> 00:02:09,292

akıl pek barınmaz. Bilgi üretilmez.

 

32

00:02:09,298 --> 00:02:14,917

Okulun korkulacak değil,

eğlenilecek bir yer olduğu öğretilmeli çocuğa.

 

33

00:02:14,958 --> 00:02:16,458

Çocuk eğlendiği bir ortamda

 

34

00:02:16,958 --> 00:02:20,125

daha rahat öğrenir, çevresi ile etkileşimde bulunur.

 

35

00:02:20,210 --> 00:02:24,833

Öğretmen eğitiminde verimin arttırılması için,

 

36

00:02:24,903 --> 00:02:29,625

Bana göre eğitim fakülteleri dışında eğitim

gören bireylere

 

37

00:02:29,690 --> 00:02:32,375

pedagojik formasyon verilmesi gibi

 

38

00:02:32,958 --> 00:02:35,833

kestirme çözümlerden uzak durulmalı.

 

39

00:02:35,942 --> 00:02:39,250

Öğretmenleri eğitim fakülteleri yetiştirmeli.

 

40

00:02:39,392 --> 00:02:42,500

Öte yandan alan bilgisi derslerinin öğretiminde

 

41

00:02:42,875 --> 0:02:46,042

Fen Edebiyat Fakülteleri ile yarışılmamalı

 

42

00:02:46,167 --> 00:02:50,000

Derslerin hangi kapsamda

verileceği iyi araştırılmalıdır.

 

43

00:02:50,392 --> 00:02:53,083

Son olarak MEB ile

 

44

00:02:53,200 --> 00:03:00,375

Üniversiteler arasında bağ kopuk

olmamalı öğretmenlere verilen meslek

içi eğitimlerde

 

46

00:03:00,583 --> 00:03:04,958

Üniversitelerden faydalanılmalıdır.

 

47

00:03:04,990 --> 00:03:05,792

Teşekkür ediyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖZGEÇMİŞ

ÖZGELECEK