2. HAFTA

 

 Bu hafta Eğitimin tanımı ve Eğitim kelimesinin kökeni ile İd, Ego, Süperego kavramları incelendi. Bu ders kapsamında;

Öğretici İçerikler

1-Eğitim kelimesinin sadece eğit-mek kökünden değil, daha öncesinde eğit kelimesinin de eğ-mek kökünden geldiğini,

2-Tanımlarını bildiğimiz İd, Ego ve Süperegonun, insanın ve toplumun şekillenmesinde ne denli önemli olduğunu, öğrendim.

Örneğin, Süperego ve İd arasındaki fark büyüdükçe sahte, risk almaktan çekinen          insanların yetiştiği,

Süperego ve İd arasındaki farkın sıfıra yaklaşması durumunda ise daha özgüvenli, kendini gerçekleştiren bireylerin yetiştiği gibi.

 

1-Okul ortamının, bireylerin nefsi ile baş başa kalmasını engellemek gibi bir misyonunun     olması,

2-İnsanların yaş aldıkça daha da muhafazakâr olmalarını ilginç buldum. Aslında bunlar bildiğim kavramlar ama bu ders farklı bir bakış açısı kazandırdı açıkçası bana.

Katıldıklarım 

1-Bir insanı gerçekten tanımak için insanın biyolojisini, sosyolojisini ve psikolojisini iyi bilmek gerektiğine,

2-Geleneksel sistem ile bize benzeyen bireyler yetiştirmenin yanlış olduğu fikrine,

3-Doğru ile iyi olanın harmanlanması gerektiğine,

4-Süperego ile İd arasındaki farkın arttığı toplumların yoz toplumlar olduğu, düşüncelerine katılıyorum.

 Katılmadıklarım

Derste geçen “Kendini gerçekleştirmek” eyleminin yanlış algılandığı kanaatindeyim . Her bireyin kendini gerçekleştirmesi, toplumda kötü insanların çıkacağı anlamı taşımıyor bana göre. Kendini gerçekleştirmek, toplumun yararına olan şeyleri yaparken aynı zamanda mutlu olmaktır. Bu doğrultuda bireyde var olan yeteneklerin, becerilerin ortaya çıkarılmasını sağlamak ve bireyin ilgileri doğrultusunda bu becerileri kullanacağı yolları göstermek olmalı okulun görevi.

İlginç Bulduklarım

Bu hafta anlatılan derste bana ilginç gelen bir içerik olmadı açıkçası. Fakat bir felsefik sohpetin içinde gibi hissetim kendimi. Hiç sıkılmadan dinledim.

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÖZGEÇMİŞ

ÖZGELECEK