2. HAFTA
Bu hafta Eğitimin tanımı ve Eğitim kelimesinin kökeni ile İd, Ego, Süperego kavramları incelendi. Bu ders kapsamında;
Öğretici İçerikler
1-Eğitim kelimesinin sadece eğit-mek kökünden değil,
daha öncesinde eğit kelimesinin de eğ-mek kökünden geldiğini,
2-Tanımlarını bildiğimiz İd, Ego ve Süperegonun,
insanın ve toplumun şekillenmesinde ne denli önemli olduğunu, öğrendim.
Örneğin,
Süperego ve İd arasındaki fark büyüdükçe sahte, risk
almaktan çekinen
insanların yetiştiği,
Süperego ve İd
arasındaki farkın sıfıra yaklaşması durumunda ise daha özgüvenli, kendini
gerçekleştiren bireylerin yetiştiği gibi.
1-Okul ortamının, bireylerin nefsi ile baş başa
kalmasını engellemek gibi bir misyonunun olması,
2-İnsanların yaş aldıkça daha da muhafazakâr olmalarını
ilginç buldum. Aslında bunlar bildiğim kavramlar ama bu ders farklı bir bakış
açısı kazandırdı açıkçası bana.
Katıldıklarım
1-Bir insanı gerçekten tanımak için insanın
biyolojisini, sosyolojisini ve psikolojisini iyi bilmek gerektiğine,
2-Geleneksel sistem ile bize benzeyen bireyler
yetiştirmenin yanlış olduğu fikrine,
3-Doğru ile iyi olanın harmanlanması gerektiğine,
4-Süperego ile İd arasındaki farkın arttığı toplumların
yoz toplumlar olduğu, düşüncelerine katılıyorum.
Katılmadıklarım
Derste geçen
“Kendini gerçekleştirmek” eyleminin yanlış algılandığı kanaatindeyim . Her
bireyin kendini gerçekleştirmesi, toplumda kötü insanların çıkacağı anlamı
taşımıyor bana göre. Kendini gerçekleştirmek, toplumun yararına olan şeyleri
yaparken aynı zamanda mutlu olmaktır. Bu doğrultuda bireyde var olan
yeteneklerin, becerilerin ortaya çıkarılmasını sağlamak ve bireyin ilgileri
doğrultusunda bu becerileri kullanacağı yolları göstermek olmalı okulun görevi.
İlginç Bulduklarım
Bu hafta anlatılan derste bana ilginç gelen bir içerik olmadı açıkçası. Fakat bir felsefik sohpetin içinde gibi hissetim kendimi. Hiç sıkılmadan dinledim.
Yorumlar
Yorum Gönder